Hopplöshetens dag..

Idag fick jag komma till min nya terapeut. Jag blev där varse om att jag ska gå i bildterapi. Säkert bra för min generaliserade ångest, men inte för det andra som jag inte vill skriva om här.
Jag började gråta efter ett tag och hon sa att hon förstod att jag var ledsen efter allt jag berättat.
Jag var ledsen, för jag känner att jag aldrig kommer få förändra mina sjuka tankar jag har.

Jag fick välja två kritor och blunda och måla. Jag bara grät, för jag kände mig så överkörd.
Sen ska jag till nästa vecka tyda mina drömmar, som jag drömmer om nätterna.
Tror sånt kan vara bra, men inte för min bedövande ångest med förklarliga orsaker.
Jag behöver inte reflektera särskilt mycket över vad som hänt längre.
Jag har redan gått igenom händelser i mitt liv, säkert en miljard gånger och jag är inte längre ovän med mitt liv.
Jag vill däremot förändra mitt sjuka beteende och kanske prata lite om orsakerna till det.

Så idag är som sagt hopplöshetens dag. Jag känner mig återigen i ett ingenmansland, där jag inte kan få nån hjälp...
SKIT SKIT SKIT!!

Kommentarer
Postat av: Petra

En Stor Bamse-KRAM!

2008-11-29 @ 09:30:53
Postat av: Anonym

Hej. Råkade hamna på din blogg. Är psykologstudent och vet att det finns flera andra metoder som fungerar på Generaliserat ångestsyndrom (om det är den diagnosen som du har fått) Tycker att du ska stå på dig om du känner dig överkörd och inte tror att bildterapi kommer att fungera i det här sammanhanget. Låt inte terapeuten köra över dig. Förstår att det måste vara otroligt svårt men ville bara skriva det till dig. Finns annat som har haft en väldigt bra effekt som t.ex. KBT (Kognitiv beteende terapi) då man pratar om sina tankar och hur de hänger ihop med sitt beteende.

2008-11-29 @ 11:35:53
Postat av: Anonym

http://web4health.info/sv/answers/anx-generalized-anxiety-syndrom.htm

2008-11-29 @ 12:06:49
Postat av: Karro

Kämpa på Vännen! Massor med KRAMAR

2008-12-01 @ 07:03:23
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0