Trevlig helg:-D

Helgen har varit bra! På fredagen kom Elisabeth och Ulf hit för att de skulle vara barnvakt åt Hailey. Vi åt lite stuvade makaroner och korv, som jag aldrig trodde skulle bli klart. Vilken tur att gästerna var så artiga och åt ändå;-)

Sen på morgonen(lördag) klev vi upp då Hailey väckte oss vid sex. Vi åt lite mackor och fixade tills Elisabeth klev upp strax innan sju. Sen kom vi iväg vid kvart över sju mot Sundsvall, IKEA och Linda!!
De var lite sena, så jag och Micke gick på biltema medan vi väntade och handlade lite grejer till Ulf och Micke köpte nån grej till bilen och jag köpte asfaltskritor till Hailey. Jag tror jag ska spara dem tills hon fyller år, så säg inget.. (Fast hon har redan sett dem...)



Sen åt vi då Linda, Petter och Lindas syster och svåger kom fram till IKEA. Sen så var det handla, handla, handla... Vi handlade mest grejer till Hailey, även om de grejer vi handlade till oss själva var dyrast. Det börjar bli lite trångt med möbler nu, men jag vill bo här tills jag gått ut skolan och vi kommit på var vi vill slå oss ner. Så det får lov att vara trångt, för vi behövde byråer så vi får plats med sängkläder, bebiskläder o hej o hå o allt med skräp vi har:-P

Det var så roligt och träffa Linda(och Petter), som vanligt iofs.. Även om vi mest irrade omkring var för sig. Jag tycker om er så mycket, men det vet jag att ni redan vet. Och när Linda till och med blir tårögd då vi möts, så kan jag nog gissa att det är ömsesidigt;-) Du är en fin vän och en fin människa, omtänksam som få!! Blir ledsen med tanke på att det lär dröja ett tag nu innan vi träffas igen.. Men till sommaren ska vi leka MASSOR:-D



Det var lite som ett träningspass för mig att springa omkring en hel dag och jag hade lite ont under fötterna vid dagens slut. Men jag känner mig lite stolt över att jag orkade springa omkring så länge!! På vägen hem hade jag lite sammandragningar, fy skäms på mig.. Barnmorskan som sagt att jag ska vila och då tar jag en heldag på IKEA.. hmm.. NU ska jag vila, nu känner jag faktiskt att kroppen börjar värka lite och att jag inte orkar med o fixa o trixa allt jag vill..
Var hur hungrig som helst på söndagmorgonen och dagen, sen kom jag på att det nog var för att jag rört mig så mycket dan innan!!

Fast jag har sån lust att BOA. Det hade jag innan Hailey kom med. fast denna gång vill jag mest fixa åt Hailey och i hennes rum innan hon blir storasyster. Sen vill jag mest rensa o fixa allt så praktiskt så möjligt i garderober osv. I Haileys rum ska vi ha hyllor med stora korgar med leksaker i så det blir mer lekyta på golvet.
Jaja, men snart är ju lillasyster/lillebror ute så då är nog allt boande klart!!

Vi håller fortfarande på o fixar med grejer osv så jag ska ta kort då det är klart o visa Haileys fina rum.. Mysgumman!!

Idag(måndag) vaknade Micke av att Hailey ropade på pappa. Han märkte att hon var i köket och när han kom in satt hon med en tvättsvamp och med en tillbringare med päronlättdryck och så sa hon: "Titta Pappa, Hailey torkar... Duktiiig:-D" Så Micke sa bara: "Ja, Hailey.. egentligen var det inte så duktigt.. men tanken var god!!"
Hon är bra rolig hon. Tyvärr har resten av morgonen bara varit grin och skrik och motstånd. "Jag vill INTE.." så man blir svettig!!
Nu är Micke och lämnar henne på dagis. Jag börjar kl. 1 och slutar 4. Tror jag ska cykla, så jag hinner hämta Hailey så tidigt som möjligt på dagis!




TACK SÅ MYCKET ELISABETH OCH ULF FÖR BARNVAKTEN!! Jag är så tacksam för all hjälp och att ni jämt ställer upp på oss. Det är inte alla som har föräldrar som er och Micke kan skatta sig lycklig!! Jag kan bara säga att jag har tur som har fått så fina svärföräldrar:-) En STOR kram till er!! Ni är guld värda.

Kommentarer
Postat av: Yurika

Hej! vad roligt att du också har börjat blogga! Kul med lite shopping på IKEA,jag ringde dig i måndags och undrade om ni ville äta pannkaka med oss men hörde aldrig av er! Hoppas vi ses nåt i veckan, Alva hälsar Hailey! / yurika

2007-04-03 @ 20:48:56
URL: http://yurika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0