Tung eftermiddag..

Hämtade Hailey på dagis, hon hade sovit i 1 ½ timme.. JIPPIE:-D Utvilad och glad!!!
De sakerna brukar ju oftast höra ihop..
Men jag måste nog dra tillbaka den teorin, för igår gick det rätt bra och då hade hon sovit 20(!!!) minuter.
För idag var det grin och gråt och tvärtemot hela tiden.

Blir så ledsen efter en sån dag, för det är då man ofta praktiserat dåligt "mamma-skap"..
Jag är som inte världens energiknippe just nu och hade värk i hela kroppen..
Tappade tillslut tålamodet, mest för jag kände mig så hjälplös över vad jag skulle göra för att lyckas locka henne...
Hon fick hjälpa till med pannkakssmeten, men inte göra ALLT själv.. det gick rätt bra iallafall.

Men vissa saker kan hon ju faktiskt inte göra själv, vissa saker MÅSTE man få hjälpa till med.
Hon vill bara vara duktig och är väldigt envis och "kan själv"..
Men det är ju så jobbigt, då hon faktiskt inte kan själv..
Arg, tjurig, sen ledsen av trötthet ovanpå det...

Så när blöjan skulle på och minnet av en kamp på ca. 20 minuter häromdagen så rann det över...
Jag skrek på henne, sa åt henne att nu fick hon sluta hålla på som hon gör med att inte låta en hjälpa till osv...
Och ändå VET man att dte inte komemr gå bättre, men det bara.. blir så...
Jag måste sagt förlåt hur många gånger som helst och jag hoppas hon förstod vad jag menade!!!
För gud vad jag älskar henne, min lilla gullebulle...
Men gud, vad man gruvar sig ibland för alla dessa kamper som kommer genom att hon totalvägrar hjälp.

Micke sa också det, att han brukar börja gruva sig runt halv tio, tio-tiden för påklädningen inför dagis..
Det går ganska dåligt med den just nu, men sen så säger hon ofta nu att hon tine vill på dagis.. Så det är väl bara en period helt enkelt.. För hon har varit bra på klä på sig och velat gå på dagis, som vi vet hon älskar, sen i julas ungefär då hennes "första" trotsperiod var..


Så jag vaknade kl. nio då Micke ringde.. Däckade i soffan runt åtta.. Sen när jag klev upp var jag så stel och värker gör det i rumpan och ländryggen.. "Hej, tant Anna 92 år...!!"
jaja, jag bjuder på det!!
Synd bara för jag har så mycket att göra, packa osv.. men vi får hjälpas åt med det imorgonbitti istället för jag orkar inte!!!
Vi åker till Ross-Island på förmiddan och till H-näs på söndag!!
Känns lite jobbigt att åka faktiskt, inte för att jag inte ser fram emot att träffa alla för det gör jag verkligen!!
Men att åka bil och sen så börjar jag bli rätt trött och sliten och det skulle vara skönt att bara vara hemma.
Men sen åker vi ju inte hem mer förrän efter bebisen kommit, så det är bara o släpa stormagen mot jämtlandsskogarna en sista gång;-)

Hittat en massa gamla bilder tagna med mobilen, tyckte det var så roligt så jag lägger in några!!
Haha, vilka småpruppar:-P




Glad Påsk:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0