FARSDAG

Jag och Hailey slängde ihop sockerkakan och åkte sen på dans.
Micke hämtade oss sen.
Sen på eftermiddagen började vår farsdag.. Eller inte riktigt.
Men vi fixade pappas presenter klart(jag målade dem), Micke tog ut barnen så jag fick måla klart ifred.
Noelle sov och Hailey och Micke åkte pulka.
De var alldeles rödblommiga och andfådda då de kom hem:-)

Sen gjorde vi iordning tårtan jag och Hailey.
Fjärilstårta, så den var väl mer till Hailey...

Vi gjorde iordning tonfisk-wraps och det var bara jag som ätit det förut.
Micke har heller aldrig ens ätit tonfiks.
Och gissa om jag blev glad då alla gillade det:-)
Hailey lyckades inte hålla ordning på maten, vi försökte hjälpa och hon skakade wrapen av ilska och den blev trasig.. (Värre då hon blir förbannad och skakar ur mjölken ur glaset...)
Men det blev bra tillslut det med. Hon åt från tallriken.

Sen det vi alla väntat på.
Ge bort presenter och äta tårta!!!
Yurika och Alva kom också, då Björn är i Stockholm.

Här har ni lite kort från dagen.
Det är ett litet kaos i köket.
Micke satte upp våra nya handtag på köksluckorna och sen fick han inte gå tillbaka med grejerna då hans present låg och torkade där de skulle vara.
Och så drog vi fram och började med tårtan..
Men det ordnade sig också tillslut:-)

image265

NOTERA SKRUVDRAGAREN MITT I ALLTIHOPA PÅ DISKBÄNKEN..*haha*

image266
image267

Tårtan blev ju sådär, hade bara choklssås hemma och den rann.. MASSOR!!!

image268

Sen skulle jag bara ta kort på middagen och började med NOelle. Micke undrade då om hon va middagen...:-)

image262
image263image264
image269
image270

Fina va??:-) Vi gjorde hand- och fot avtryck i trolldeg.
Köpte hobbyfärg i vitt och guld och voila, världens finaste farsdagspresenter!!!


image271

En trött och nöjd pappa somnade in kl 21:00 cirkum....*biiiip*

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh, vilken mysig farsdag ni fick =) Ja, det ser ut som vi åker efter att Mattias har gått på sista återbesöket för knät den 22 november, om det fortfarande inte löst sig med jobb för mig. Blev ju utslängd från mitt senaste... Råkade säga till cheferna vad jag tyckte om deras sätt att sköta saker och ting, och det var inte så poppis... :P Men det var lika skönt att slippa det stället, haha. Men ekonomiskt sett så borde man väl hålla käften i vissa lägen. Tänkte att du kanske har fått reda på nåt, det är nåt som är lite svårt att berätta på ett enkelt sätt, liksom. Först orkar man inte med frågorna, sen orkar man inte tänka på det. Helst när vi är två med olika viljor om hur vi skulle hantera hela situationen. Hur länge blir du i Rossön? Blir så arg på mig själv för att jag är så dålig på att hålla kontakten med bl.a dig, och en hel hög andra, men jag SKA skärpa mig!!! Bra att du lägger ut så mycket kort här iallafall, så jag hänger med litegrann =) För Mattias är det lite värre bara, så barntokig som han är. Haha, när han fick hålla i Noelle hemma hos Karolina så trodde jag att han skulle kidnappa henne! Massa tjat det blir på din blogg, jag borde bara ringa dig egentligen =) Men som sagt, vi håller ut denna veckan, och löser det sig inte, så bokar vi om biljetterna i helgen. Längtar hem till den riktiga vintern om inte annat. Sköt om er alla, så kanske vi ses väldigt snart =) Pussar o Kramar!

2007-11-12 @ 12:59:32
Postat av: Sabina

Hej Anna!
Hittade din bloggsida via Lindas..
Tänkte undra vad det var du har i din tonfiskwrap? Lät gott och nyttigt och tänkte att jag skulle pröva att göra den!
Sen så läste jag om det att du är sjuk,och jag vet precis hur är det är.
Ha det gott!

2007-11-18 @ 11:21:16
URL: http://MammaBinas.blogg.se
Postat av: Karro

så glad Micke måste ha blivit över de där fiiiinfina fars dags presenterna :) kramis

2007-11-18 @ 12:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0