Olika dagarna är...

Så olika dagarna är.
Igår var min dag kort, jag städade hela huset tvättade o plockade undan innan Micke åkte på jobbet.
Micke var o handlade och jag vilade med barnen.
Vaknade igårmorse med världns halsont.. IGEN!!
Sen lekte vi och innan allt bestyr med mellis, matning av Noelle och så, så kom vi ut strax innan fyra.
Lekte i en lekpark en bit bort och sen gick vi hem, hjälptes åt att laga mat.
Hailey skar med sin plastkniv.

Idag har dagen varit låååång.
Somnade halvtvå inatt och vaknade vid 6 av Noelle. Klev upp strax före halv åtta och hade ont i halsen.
Sen hann jag inte vila, då jag följde med Micke på stan för han ville köpa nya kläder.
Sen hem, äta åka med Noelle för att ta spruta och läkaerbesök.
Fick komma in en halvtimme senare, Micke skulle på jobbet och jag avr tvungen att åka hem med honom då vi inte hade med vagn.
Och självklart var Noelle hungrig precis då vi fick komma in.
Så kasta in henne göra läkaundersökning, on som också är rädd för främmande människor nu.
Sen värma mat, mata ge spruta på en gång och åka hem.
Stackars unge, men de blev så fel då vi aldrig fick komma in.
Jo, jag har ju slutat amma så de gick ju itne bara att ge bröstet.

Väl hemma, lägga Noelle i vagnen och skynda mot dagis. Tjoho nästan 10 minuter kvar då vi närmade oss dagis så jag tog en liten extrasväng så jag fick åtminstone en promenad på en halvtimme.
Gick hem med Hailey, som styrde vagnen och var tvär för jag fick INTE hålla i vagnen...

Så trött och grinig(var vi båda) så har jag haft kort stubin och jag blir så ledsen på mig själv, får så dåligt samvete.
Men hur gör man för att få ban att lyssna och göra som man säger??
Man hotar, blönar, pratar, skickar iväg från bordet, på rummet ja.. säg vad man inte provat..
Tillslut så tappar man tålamodet.
Och är man trött blir det värre.
Och är hon trött blir hon värre.
Och ändå så har man större rätt som vuxen att vara sur o grinig, medan barn ska lyssna.

Så svårt...:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0