Barnen sover

och jag sitter och kollar om jag hittar nåt gott fiskrecept till middag.
Är skönt med variation.
Veckan som varit har varit toppenbra!!
Lek, och lugn mest hela tiden. Börjat packa så smått och andra veckan utan sötsaker.
Går toppen nu och igårkväll åt jag ingenting, inte ens frukt på kvällen och hungern var borta med!!
Sen har jag lagat lite nya och spännande maträtter i veckan.
Och det bästa nästan på hela veckan var väl att Micke överraskade med att tycka om och framförallt älskade han min quornfärs med färska champinjoner.
Vilken rolig surprise:-)

I fredags åkte jag med barnen på COOP.
Hailey hade tjatat hela veckan om att åka buss och eftersom jag inte har nåt körkort så tog vi den dit.
Vi gick på HM och handlade ballerinadräkt med kjol till dansen. Hade 100:- att handla för där och jag kunde inte hålla mig.
Sen gick vi på Kappahl och sen på COOP och handlade mat.
Var så skoj och bara ta lite vad man vill till middagen.
Älskar att laga mat och framförallt att prova nya råvaror.
Så vi tog lite chilifrukt och lime och jag köpte mer äppelcidervinäger.

Sen gick vi på bolaget och köpte vin(som passar till fågel) och asti martini till efterätten.
Sen åkte vi hem, var ute en stund, gav Hailey laxpanna och kikade på PIPPI på de 7 haven, Haileys favvofilm.
Sen började jag fixa lite i köket. Stekte cahmpinjoner i vitlök och sen marinerade jag doim med vinäger och chili.
Sen gjorde jag chili och limeyoghurt.
Och kyckling med ris.
Sen gjorde jag sallad med bladspenat och en vinegrett till den med chili i med.
Man kan nog säga att det blev temat, haha...

Sen kom Micke hem och blev överraskad. Vi la barnen och sen fixa vi iordning oss och dukade fint och korkade upp;-)
(Jag hade pumpat, bara så ni vet... Jag är inte en oansvarig mamma)
Sen åt vi och bara pratade, så skönt att ha lite date hemma.
Kan man inte gå ut får man fixa till de hemma, huvudsaken vi har varandra!!
Ska lägga upp bilder sen.. har inte lagt in dem på datorn än.

Sen åt vi gammaldags glass med min hemkokta hjortronsylt:-)
Sen kom Linda och Petter, de skulle bo här då Petters pappa fyllde 50 år.
Synd att vi knappt hann träffas, men jag följde med dem på stan så jag skulle hinna umgås med dem lite.
Sen åkte de på kalas, kom hem och jag sov i soffan..*gamm-tanta*
Så vi la oss.
Sen dan efter åt dom frukost och sen åkte de vid halv elva då vi skulle bege oss mot DANSSKOLAN:-)
Hailey och jag dansade en halvtimme och hon tyckte de var superskoj!
Som hon pratat om den dan och äntligen var den här:-)
Förutom en krock med lite tårar så var det roligt.
Och bäst av allt var ju finalen, då vi dansade till pippis låt!!

Nej, nu ska jag gå och äta.
Väntar på Hailey, men hon verkar vara trött idag!

Och JO, inte att förglömma... Jag klarade min TENTA..*tjohooooo*
Så skönt!!
En liten tenta kvar nu, som jag missade då jag födde barn några dar innan men hade pluggat till!!
Vet dock inte hur mycket jag fick, ska hämta den och den innan idag på skolan så då får jag se.
*spännande*

Hej Svejs på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0