Sommaren är slut på riktigt nu..

Micke har börjat jobba idag igen.. Men jag har ju tur som har haft han hemma 3,5 månad av Noelles 4 månader på denna jord:-D
So i shouldn´t complaine..
Fast det gör jag inte heller.. tråkigt, men det är så roligt och skönt att vara hemma med mina små-pruppor;-)

I sommar har mycket hänt, det enda som stått stilla har väl varit denna blogg.
Har försökt ta mig i kragen för att lägga in en massa kort och skriva om denna sommar, men det kändes så stort så det blev inte gjort.
Så nu bestämde jag att skit samma, jag börjar om på nytt..
Får väl lägga in bilder sen nån annan gång från sommaren.
Men kan väl ändå skriva nån rad..

I sommar har vi varit i Jämtland mycket och massor!!
Det har varit roligt och så kul för barnen att träffa mor- och farföräldrar, faddrar och allt möjligt!!
Jag har varit ute på dunder och Micke med!!
Dock så var det bra på två sätt.. Jag hade en kul kväll(fast det hade kunnat vara roligare) och sen insåg jag att jag inte missar nåt!!
Sitter hellre hemma och myser på kvällarna..
Japp, fast det är klart att är man med riktigt goa vänner kan det väl vara mysigt o svira runt lite en kväll..
Men det räcker nån gång om året!!

Sen så har vi bakat tunnbröd, träffat Mickes kusin med familj från Stockholm, min moster och man och min kusin från Stockholm, Petra med ny pojkvän(!!) och en massa fler!!
Vi har fiskat med Karro och Jens, bakat pizza med dem och med Mickes familj i bagarstuga.. vilken upplevelse(haha)..
Vi har varit på 40-årsfest och 20-årskalas och badat i havet(det är då man inser hur fint det är att bo i Umeå)..
varit på djurpark, TVÅ gånger:-D
Och dop för Noelle såklart med massor med släkt och vänner!!

Sen har en del tråkigt inträffat med..
Mickes kusin åkte in och fick diagnosen testikelcancer med metastas i magen. inte roligt och vi tänker på honom ofta!!
Han kämpar på för fullt med starka cellgifter och vi håller tummar och tår!!

Sen var det en bilolycka utanför Ström och Chrille omkom.
Det är många som saknar honom!!
Micke var glad att han hann umgås med honom på dunder då han inte träffade han så ofta längre.
Jag hann träffa honom med på dan.
Han åkte förbi i bilen och vände och stannade för att gratta mig till bebisen och jag fick en kram!!
Han var så snäll, Chrille och det var så fruktansvärt tragiskt.
Så Micke har varit på begravning sist vi var hemma.
Vi var även och tände ljus vid kapellet då Chrille inte hunnit gravsättas än och så tände vi ett vid olycksplatsen.
Han var alltid så glad Chrille och alla visste vem han var!
Jag drömde om han häromnatten och det var fin dröm!!
Jag minns hur han skrattade, även fast vi knappt träffats de två sista åren.

Jag minns Nyår 2003, då vi åt middag och jag minns när du sa att vi skulle ha parmiddag med dig och Anna.
Du tyckte om henne så mycket och ville att vi skulle göra saker tillsammans så du kunde visa henne hur mycket du ville vara med henne!! fast sen blev ju jag gravid och sov bort halva tiden av gymnasiet känns det som!
Och då vi sov i tält med varann i Åsele.
Och då jag fyllde 17 och du 20 då vi var i din lägenhet, du sa det att då kunde vi fira tillsammans då vi var född samtidigt!! Haha, jag tror nästan det var bara du som visste om att jag också fyllt år!!
Och då jag var med dig och Anna, då vi skulle gå ut då ni plockade upp mig utanför OK.
Då jag var så jävla arg på Micke!!
Och jag skrattar då jag tänkter på skoterfilmen du gjorde med Micke.. Ni är ju huur coola som helst!!!
Vi letade åt bilder förra veckan och det var roligt att titta på dom!!


Du var i Umeå då Noelle föddes på sista april och du hade ringt till Micke innan du kom upp.
Men Micke ville inte åka nånstans då vi snart skulle få barn.
Det var tråkigt såhär i efterhand om man vetat det här.
jag sa till Micke att han skulle åka och hälsa på er, han behövde ju inte dricka heller..
Men han tyckte det kändes dumt bara, men han ångrar sig nu ska du veta!!

Nej, dig kommer man aldrig glömma!! Du var en glädjespridare...
Mina tankar är hos Anna och Emelie och hennes familj!!
Vila i Frid Christian 1983-10-04 - 2007-07-21

Får skriva mer en annan dag, nu ska jag vila!!
Sov gott med er:-)

Kommentarer
Postat av: lillasyster

hej!!!!!!!!!!!! amanda har klipt sig lika kort som dej:) kram lillasyster

2007-10-20 @ 09:17:13
URL: http://sambomammastudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0