Aldrig röka mer

Idag har jag följt med en patient på bronkoskopi.
Ni som inte vet vad det är så är det då man går ner med kamera i de små bronkerna(luftrören) i lungorna.
Hon tog prover för att säkertställa diagnosen om lungcancer.
Hon har rökt säkert hela sitt liv och ett bloss kommer nog inte döda mig.
men rökning, fy fan vad mycket skit det ger.
Det är nog den största boven bakom mycket sjukdomar, uäck.
Hon har alltså fått småcellig lungcancer med metastaser i hjärnan.
Nydiagnostiserad och helt onåbar.
Helt "frisk" fram tills för några veckor sen och nu döende.

Efter att sett en lunga och allt slem och var som fanns där. Jag fattar inte vad man ibland gör med sin kropp.
Men summan av kardemumman är alltså följande:
Efter dagens undersökning kommer aldrig mer ta ett bloss!!!
FY F-N vad äckligt!

Kommentarer
Postat av: Berit!

Låter förståndigt tycker jag! Rökning är aldrig bra! Kram mamma.

2008-04-18 @ 14:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0