Vegetarian & Låglaktos

Det är detta min nya kost i stort sett består av.
Jag har nu efter många om och med verkligen insett att jag faktiskt är laktosintolerant.
Jag har hela tiden tänkt att det ska vara krångligt, men det finns ju så mycket produkter nu.
Ska prova och se om det räcker med låglaktos, det hoppas jag. Hittils verkar magen lugn(are).

Sen så tål verkligen inte min mage kött.
Jag gillar inte rött kött särskilt mycket, så fördelarna med att bli vegetarian vägde verkligen över tillslut.
Det känns som om köttet ruttnar i min mage.
Ska fortsätta äta fisk och senare när min mage vilat upp sig kanske jag provar att börja äta kyckling igen, jag gillar verkligen det!

Annars så var jag ju till läkaren förra veckan ang. en knöl.
Den var som tur var ofarlig men fick genomgå en lite mindre trevlig undersökning.
Dock fick jag mig en tankeställare och varvid jag verkligen tagit tag i det jag skrivit om ovan.
Ska väl på vidare utredning för min mage och så.
Jag är väl helt enkelt lite defekt bara.
Ville bara skriva det om någon funderade på mitt inlägg där jag skrev att jag var rädd...

Kommentarer
Postat av: Karro

Jasså, så det var därför du inte åt kött på restaurangen o vi åt tacopaj med quorn! På restaurangen trodde jag det var för att du tyckte det var lite läskigt när köttet låg sådär, alltså ofräscht! Och tacopajen trodde jag du varierade! Inget jag direkt gott o tänkt på, men det slog mig nu när jag läste det här.. :) Men vad händer med din mage när du äter kött? Skiter du stenbumlingar eller knäck? :p PussoKramis

2008-04-02 @ 21:07:07
URL: http://attvarakarolina.blogg.se
Postat av: Ann-Britt Karlsson

Hej du kämpande småbarnsmamma.
Det var jag som hittade till din blogg via släktforskningssidan. Trodde att du såg min mailadress men så var det tydligen inte.
jag har
[email protected]
Ang laktos så finns det på ICA:s receptbank bra tips ang gluten och laktos. Finns även en kokbok som heter "Mat för Alla" där det finns recept för alla typer av överkänslighet. Lycka till!

2008-04-02 @ 21:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0