Lussebullar

Vaknade vid halvsex idag. Jag hoppas jag kan somna om en stund snart, annars kommer dagen gå i seghetens tecken.
Ingen mening att ligga och stirra i taket då jag bara tänker att jag itne kan sova.
Haft jobbiga drömmar inatt, inte riktigt mardrömmar bara obehagliga.
Men imorse vaknade jag inte med ångest, trots att jag tänkte jobbiga tankar.
Kom på det efter ett tag och blev så glad!!
Det är väl kanske den omedvetna förväntningen att vakna med ångest som gör att jag alltid har det då jag vaknar..
Däremot har natten också varit tung, varit vaken några gånger inatt och har sån fruktansvärd kramp i munnen.
Det är väl där ångesten gömt sig denna gången.
Är så less på dessa smärtor, vet att de inte är farliga men de är ju jobbiga ändå.
Bättre på dagen dock.

Igår var en bra matdag. Jag fick i mig två frukter och det gjorde mgi så gott i själen.
Jag åt lunch och middag också och jag tyckte middagen var så god.
Fisk med äggsås och potatis och ärtor.
Tänk att det föll mig i smaken(gillar ju fisk, men det var väl inget jag tänkte är särskilt aptitretande..)
Sen bakade vi lussebullar och jag fick i mig en på kvällen, vilket också gjorde mig glad:)
Sen slutligen började jag ta mina omega-3 igår.
Stora hemska tablett, men jag är övertygad om att det bra fettet kommer hjälpa till att stabilisera mitt humör!!
Förutom de andra bra effekterna av rätt fett förstås.
Kanske spiralen börjar gåuppåt nu.
Jag vet hur mycket bättre jag mår då jag äter rätt(då jag äter överhuvudtaget också förstås*ler*)
Däremot dricker jag fortfarande dåligt, vilket inte är bra.
Men ett steg i taget!!

Nu ska jag kika på The Voice och försöka slappna av och sova en stund till.
Känner huvudvärken komma krypande.

Jo imorgon terapi och ska ge det en chans.
Min läkare på VC gav det bra lovord och det funkar även på mina besvär, säger hon.
Så jag tar nya tag och suddar bort mina fördomar!!

Trevlig torsdag på er:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0