Min fina vän

Idag ringde min fina vän och var riktigt förtvivlad.
Det är så hemskt, jag vet hur det känns förutom att jag har bättre förutsättningar än henne, som jag sa.
Jag kan bara lyssna, inte säga något som tröstar även om jag försöker.
Jag blir glad att DU vill ringa mig för att söka tröst, för jag finns alltid här!!
Du är stark och jag är stolt över dig!!
Önskar jag kunde krama om henne hårt och länge och hitta på nåt roligt med henne, så hon blev gladare..
Men det finns inget mer än tiden som läker alla sår.
Det blir ärr kvar, men de finns bara kvar som en påminnelse och gör inte lika ont då.
Bara man orkar bita ihop tills dess.

Jag vet inte om jag är bra på trösta, men jag tycker om att göra det.
Det är väl därför jag valt det yrke jag valt bland annat.
Det är lättare att hjälpa andra än sig själv.
Det är lätt att försöka finna tröst för andra än sig själv.
Jag är en medlare också, lite skadad på den fronten.
Ibland gör man nog ingen nytta egentligen, men det är så svårt att se andra som inte förstår varandra.
Det gör mig tokig och jag vill bara göra allt bra.
Men man kan inte alltid göra allt bra.
Under tiden kan man iallafall finnas där och visa att man vill hjälpa.
Och ibland räcker det gott och väl!!

*KRAM*

Kommentarer
Postat av: Linda

tack min fina fina vän!! tack för att du finns, för att du är den du är och för att du alltid finns där för mig! det var så skönt att prata med dig idag, hade nog inte klarat av den här dagen utan det där samtalet! du vet ju hur allt ligger till och mitt hjärta läkte lite av att få tala ut. du måste förstå att jag alltid lyssnar på dig oxå!! kommer alltid att finnas för dig med! du skrev så fint!! måste säga att du ANNA är stark, du är starkare än mig, så pass stark att en del av din styrka kunde jag ta till mig! tack! puss!!

2008-12-01 @ 18:03:40
URL: http://lindashemligaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0