No More Stuck in the crap-shit

Okej, det kommer det bli.
Men jag tänker fan inte fastna där.
Jag förkovrar mig i sorgen och finner inspiraition i den.
Det gör mig mindre rädd, det gör mig mer lugn än upprörd.
Jag försöker tappa kontrollen, finna styrkan i det och lära mig av de stora människorna jag ser som blir mina förebilder.
Idag har varit en hemsk dag, stor del av den.
En dag då tankarna kring detta skit får mig att vilja ge upp.
Men jag kan inte göra det, jag VILL INTE göra det.
Hittade några inspirerande ord och från och med nu tänker jag inte gnälla mer här.

"Låt inte ditt liv glida genom dina fingrar genom att leva i det förgångna eller för framtiden.
Genom att leva ditt liv en dag i taget kommer du att leva alla dagar i ditt liv. "

Nancye Sims



Kanske skriva om det gått dåligt och bra, men ingen ältning.
Det hjälper inte mig, förutom att många säkert får en konstig syn på mig.
Jag är som vilken annan som helst, bara det att jag slutade dölja mina brister.
Det tycker jag är okej, det gör mig inget att visa dem, men jag vill inte att den bilden ska fortsätta porträttera mig.
Främst genom att jag själv porträtterar mig som så.
Jag har skrivit om det för att lätta mitt onda hjärta och det för mig är inget negativt heller.
Men jag ska från och med försöka skriva i en mer positiv anda, även om dagen varit piss finns säkert någon ljusglimt.

En av dagens ljusglimtar: Hailey och Noelle som står i dörren på dagis och ropar mamma genom glasrutan och ser sådär hjärtvärmande glada ut!!
Sen när jag kommer in får man världens kram.
En Hailey som för första gången på länge klär på sig(relativt) snabbt och accepterar att hon ska sitta bak på bobben.

Hailey som säger att hon vill skicka sms till Malte. Hon säger och jag skriver: "Välkommen och gifter dig" (De ska gifta sig, säger dom) "Välkommen tomten, vilken tur att du kunde komma och ge oss julklappar. Välkommen för mig att komma på melkers kalas. Vi ses igen. Puss"
Dom är bra roliga dom små liven.

Noelle som säger "ÄCKA DÄÄÄJ"(Älskar dig, inte äckliga dig*ler*)

Trolltider, som jag suttit och kollat på ikväll. Nostalgiresa och trots att jag är 22 år är det lika förtrollande fortfarande!!


"Du kan inte lösa problemet om du är i samma sinnestämning som du var i när du skapade det".
Albert Einstein

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0