trötter

Sovit extremt lite inatt, ca 3 timmar. Dygnet har blivit upp o ner-pannkaka.
Varit ok under dagen, men direkt då jag satte mig ner ikväll till bolibompa kände jag tröttheten komma.
Slumrade till en kort stund och nu är jag trött, men det blev ju som en power-nap så jag är för pigg för att kunna somna..
Kommer vara trött imorrnbitti igen, men nu ska jag banne mig trotsa den här skitmedicinen och få tillbaka sömnen.
Känner mig som en zombie, trött i kroppen då jag inte sove ordentligt och blir trött på dagen.
Senaste två dagarna blev de för mycket och jag somnade ca. en timme båda dagar.
Dumt, men kroppen behövde återhämtning.
Annars är jag som sagt pigg, men trött i kroppen av sömnbristen.
Nu ska jag sluta vara pigg(eller trött nu hur man ska vrida på det), det har jag bestämt.

Annars känner jag mig som en medicin-junkie just nu.
Alvedon hit, sertralin dit, hydrokortison både här o där och rinexin som jag hoppas funkar snart.
Okej, kanske inte jättemycket men då de ska tas olika många gånger så blir det en del under dagen och jag glömmer av det istället.
Annars brukar det vara Hailey som ska andas, smörjas, droppas, få hostmediciner hit och dit.
Usch, medicin som medicin, blir tokig då det ska bli en daglig ritual med mediciner.
Men ska inte klaga, då jag vet att vissa får spendera sina dagar med en julgran med cellgifter...

Annars rätt bra, bara det att jag har dåligt tålamod.
Vill att allt ska ske nu, både med kropp och själ.
Nu har åtminstone min kvinnliga sida börjat fungera igen:-)
Aldrig har jag blivit så glad över att tanten kommit på besök,-)
Små stunder av lycka gör min dag!!
Idag var det som sagt det, eftersom det är ett tecken på att min kropp börjat skärpa till sig och fungera istället för att krångla ideligen!!

Snart är det jul vilket betyder släkt, vänner och gemenskap!!
Gick bättre denna gång hos terapeuten och hon ska säga till läkaren att hon tycker det är lämpligast att jag ska vara sjukskriven till i januari.
Så skönt då hon sa det och inte jag.
Bara FSK som kan sätta käppar i hjulet nu, då de ska godkänna vidare sjukskrivning två gånger till.

Nu ska jag vila och vem vet, jag kanske lyckas somna:-)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Maria gjorde en tavla till mej där det står:

Att ta medicin är inte roligt

men att ha roligt är en bra medicin.

Jag hoppas tjejerna får dej att skratta många gånger.

Kram/Elisabeth

2008-12-09 @ 19:50:11
Postat av: Karro

Tack Annis! Nu ska jag bli lika som dig :P



PussPuss

2008-12-10 @ 09:18:13
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0