Härligt med människor

Alltså inte en enda dag går utan att någon patient påverkar en på något sätt.
Ibland genom att ge glädje och ibland genom att känna sorg över deras tragiska livsöden.
Ibland blir man så glad när man pratar med en patient och ibland så ledsen, då de har det jobbigt.
När man kommer hem försöker man ändå distansera sig.
En patient har gjort stor inverkan på mig och denna patient kommer för evigt finnas kvar hos mig.
Så roligt jag kan ha där inne ibland och så sorgligt att denna patient snart inte kommer vandra på vår jord längre.

Iallafall så är det roligt iallafall.
Jag vill hjälpa människor och jag vill umgås med människor, så vilken bra kombination!!

Men denna vecka är jag borta fem dagar i sträck och jag träffar nästan inte mina barn:-(
Men de har ju roligt hemma med pappa, det vet jag så det känns nästan bättre än om vi båda jobbade och de skulle vara tvungna att gå på dagis varje dag.
Nu får Hailey endast ha roligt på dagis tre dagar och korta dagar, så det är ju toppen!!!

image397

Kommentarer
Postat av: Petra

Så himla kul att veta att du verkligen hittat din plats här i livet. Det är du värd, gumman. Massa Kramar från den inte riktigt lika målinriktade Kussen i Gbg =)

2008-02-28 @ 11:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0