Holmsund och tillbaka

Har två dagar i rad nu promenixat till Holmsund och tillbaka.
Ni som inte vet så är det inte Holmsund utanför Umeå, utan det mellan Lövberga och Havsnäs.
Det blir ca 6 km tur o retur och jag har gått dit med barnvagn och liten Sandy.
Skönt med sällskap av en hund, då slipper man prata!!
Iallafall var jag lite mör idag och tyckte det gick trögt men det tog en timme dit och åter och det var rätt bra tycker jag!!
Skapligt tempo:-)

Annars så lagas bilen imorgon och sen bär det av till Ross-Island!!
Jag har beställt guldgryta av mamma på lördag.
Det är är en lätt och underbart god gryta som åts i Stryn då min käre kusin tog VM-guld i juniorlängdskidor.(Sprinten)
Därav namnet guldgrytan!!!
Tror det är nåt sånt här receptet är:

- Ett kilo kycklingfilé
- En burk vitlök i marinad
- Tre olika paprikor
- Soltorkade tomater i marinad
- 3 dl grädde
- 2 dl creme fraiche

Inget annat då vitlöken, tomaterna och all marinad ger smak.
Och de goda paprikorna!!!
Gör den gärna en dag innan den äts så den får gotta till sig och ge smak!!


Sen på söndag åker vi hem till Umeå.
Ska bli skönt att komma hem till ett nystädat "hus".
Det är ordenligt städat ska jag säga er, då jag var hemma två dagar själv!

18 dagar kvar..... Yikes, lite nervös må jag säga.
Urologen är min första praktikplats.
Men det ska även bli roligt!!!
Men ändå, mina små....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0