Hailey - The chef

Idag hämtade jag barnen och Noelle skrek och grät.
Kom hem tog temp, som var high. high, high!!
Suppade och la ner hon i sängen.
Så jag och lilla miss H fick äta middag allena.

Iallafall så satt vi och pratade och jag frågade vad hon ville bli när hon blir stor.
- "Öhh, öhh... en... öhh.. blomma!!"
Kanske borde förklara bättre..
- "Mamma ska bli sjuksköterska, det blir mitt jobb. Vad vill du bli?"
- "Jag vill bli en sån som lagar mat.."
- "En kock"
- "Ja, en kock!!"
- "Jaha, vad ska du servera dina gäster då?"
- "Alla som gillar tomater, spagetti och korv får äta hos mig".
- "Jaha, ska du inte servera nåt mer?"
- "Hmm.. Kanske hamburgare.."
- "Jaha, vad gott!! Då måste man ha en resturang"
- "Men vi har bara ett litet bord, så man får stå utanför och vänta tills de första ätit"
- "Vad smart du är!! Hur mycket ska din mat kosta då?"
- "Hmm, det kostar en krona"
- "Oj, vad billigt!"
-"Ja, en krona.. Den får man ta upp ur fickan och ge till mig."

Vad roligt. Hon äter knappt mat själv, så det var lite otippat att hon ville bli just det..
Men det hinner nog ändra på sig, hon är ju bara 3,5 år!!
Men hursomhelst ville jag bara skriva så ni fick läsa vårat lilla middagssamtal, för jag tycker de tär så roligt att prata med henne.
Hon är ingen liten bebis precis längre, man kan föra en "riktig" konversation:)

Go´Natt!!

Kommentarer
Postat av: Melissa

Ungar är så underbara och vilka konversationer är inte värda att nämna med dessa små?



De kan och vet så mycket mer än vi tror. Vem accepterade att min barn var änglar om inte lillasyster 2,5...

2008-11-28 @ 05:25:36
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Karro

Söt Hailey!! Häftigt att man kan föra en "riktig" konversation med henne :)



Krama om henne från mig och dig själv :)

2008-11-28 @ 08:46:13
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0