Man kanske inte ska va så skraj jämt

Eftersom jag oftast brukar fantisera ihop nåt knäppt av allt jag läste förut, har jag slutat att läsa om vissa saker.
T.ex. biverkningar till mediciner för att inte "få" dom genom att redan innan vara inställd på det.
Men nu läste jag på biverkningarna på sertralin noggrant, har ögnat igenom dem snabbt förut.

Mycket vanliga (förekommer hos fler än 1 patient av 10):
Illamående, diarré/lös avföring, muntorrhet, darrningar, yrsel,
sömnlöshet, sömnighet, dålig aptit, sexuella störningar (framför allt fördröjd utlösning hos män).

Kanske är övergående ändå då.
Nu är det bara den där jävla "psykiska" klumpen i halsen som stör mig.
Gruvar mig inför varje morgon då jag ska ta min medicin.
Jag är bombsäker på att den fastnar där.
Känner t.o.m. hur smaken av tablett(ni vet kanske hur äckligt det smakar) kommer upp i halsen på mig.
Jaja, ska stå ut ett tag till och försöka fokusera på nåt annat.
Och ökad ångest är ju också en biverkning i början på medicinen, så det kanske blir bättre efter tid då.

Kommentarer
Postat av: Erika

Om du vill å du inte har något att göra så får du gärna komma på besök här hos oss. Jag å Cassandra är mest hemma hela dagarna å fördriver tiden med ingenting!



Sköt om dig!

Kram

2008-11-12 @ 16:47:55
URL: http://eraijka.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Hej Plutt!

Hoppas klumpen släpper snart. Det spelar egentligen ingen roll när folk säger att det är psykiskt, när det tar sig i uttryck fysiskt. Det är svårt att sära på dessa två. Som vi pratat om, kropp och själ. Du skulle kanske ha käkat lite av min chili con carne som jag ställde mig och gjorde kl 21 ikväll när jag kom hem från jobbet. Hade höga ambitioner, skulle även göra eget vitlöksbröd, men där tog det stopp. Klockan är past bed time för mig!

Ja, det tycker jag du ska göra, ringa nån dag alltså! Jag jobbar kväll imorgon ändå, så du får så gärna sitta på föräldramöte =)

Skickar farens nummer till dig strax.

Och du, vi ska ha superskoj på nyår!

Sov gott, så hörs vi sen!

Massa Kramar till min fina kuss!

2008-11-12 @ 22:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0