Inget fungerar längre

Sitter här, igen.
Har varit ute på en kort promenad.
Var tvungen att gå hem, har inga krafter.
Har inte ätit och druckit nåt alls idag och jag håller på kvävas.
Det är som en snara runt halsen ständigt.
Vart ska man ta vägen egentligen?
Sitter och försöker hitta sidor där det finns likasinnade, men hittar inga där.
Kan inte ringa på psyket igen, för de säger bara gå ut och gå.
Det funkar inte längre.
Inget funkar.
Hur länge ska man stå ut egentligen?

Hur ska man förmå sig att äta då det inte finns nån matlust och det knyter sig i magen?
Knuten är verkligen hård, för jag håller på kräkas ibland där den irriterar i halsen.
Hur ska jag kunna leva på luft?
Hur länge kommer det dröja innan jag blir uttorkad?
Igår grät jag länge, länge och sen kändes det lite bättre.
Men sen övergår det i nån slags melankoli med inslag av andnöd och ångest.
Jag vet inte, jag vet verkligen inget längre.
Står inte med fötterna på jorden längre, svävar omkring i vakuum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0