Läkarbesök idag

Idag var jag till läkaren återigen.
Bättre rustad denna gång, så tycker jag det gick bättre.
Fick faktiskt ut något av detta samtal och insisterade på att prova att byta medicin.
Så han bytte till en medicin som är mer inriktad på ångest än bara nedstämdhet.
Däremot sa han till mig att det inte låter som jag är redo att släppa mina problem.
Anledningen är väl att jag inte vågar känna den ångest som jag tydligen måste känna för att kunna gå igenom detta.
När man är tvungen att ta tag i sina problem ökar ångesten och man måste tillåta sig att känna den.
Men eftersom jag med allt jag ahr spjärnar emot ångesten, så kommer jag därför inte heller kunna släppa den.
Visste väl redan det, men det är svårt.
Man måste tillåta sig att vara sjuk för att bli frisk.
Jag är medveten om problemen, vilket är ett steg i rätt riktning.
Men jag är så överfylld av all ångest att jag orkar inte känna den.
Känns otroligt jobbigt, har en jobbig tid framför mig.
Men på något sätt ska jag lyckas.
Kan ju inte krävas att jag på något samtal ska bli bra.

Imorgon ska jag iallafall träffa min psykoterapeut och det känner jag mig mer rustad för också.
Ska lyckas, bara det att jag inte vet hur just nu.
Trevlig kväll på er!!

Kommentarer
Postat av: Petra

En STOR och VARM kram till dig, min fina Kusin! Ha en mysig helg så hörs vi sen. Kramar i Massor



Har du förresten läst The Journey, eller "Resan" tror jag den heter på svenska, av Brandon Bay? Väldig mycket åt andlighetshållet, men den fick mig att tänka på hur lite vi människor egentligen vet om och styr vår kropp och själ.

Och man kan faktiskt bortse från det faktum att hon är amerikan, och fördomarna säger att amerikaner bara är ute efter att tjäna pengar på vadsomhelst, jag tycker boken var rätt fascinerande när jag läste den för ett par år sedan.



Ett litet tips iallafall om du känner för att döda lite tid genom att läsa.



Sov gott, Kramar!

2008-10-23 @ 21:50:39
Postat av: Karin

Du är så klok,vet du det ? Att man måste tillåta sig att vara sjuk för att bli frisk är så rätt tänkt. Tänk om alla som mådde dåligt kunde tänka så istället för att gå på och låtsas som om allt var bra ?! Det är ju sjukt beteende om ngt. Ta hand om dig och ha en skön helg. Själv ska jag jobba men sedan så blir man långledig =)

Kramizar från mig så länge

2008-10-24 @ 00:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0