Med lättat hjärta

så äntrar jag förhoppningsvis en ny period för ett tag.
Imorgon ska jag börja med nya pillren och på torsdag blir det ännu ett "gräva-långt-bak-i-historien-samtal".
Tror jag har lämnat denna tunga period nu, alltså det tyngsta tyngsta.
Så idag har jag duschat, tagit på mig rena kläder och fått hungern tillbaka.
Då kommer hungern med buller och bång, då den fått stå tillbaka ett tag.
Har kunnat äta rätt bra sen i slutet på förra veckan, då jag väl ätit.
Men imorgon ska jag försöka äta fem mål, tänkte åka på IKSU och träna och sen hälsa på en kompis en snabbis.

Jag har insett att än hur jobbigt det är, så måste jag ha den där djupa ångesten för att kunna komma till insikt med saker och ting.
Det går inte att lära sig hur man vill hantera ångesten om man inte har den.
Men det känns skönt när den lättar lite.
Men ska inte säga för mycket, men denna gången är det inte bortträgning av ångesten.
För det är då den kommer tillbaka så snabbt, utan det känns mer som om jag kommit till insikt med saker .
Och med massor av hjälp från olika håll av förstående människor, så har jag kunnat ta mig igenom den värsta perioden känns det som.
Efter regn kommer solsken!


Jag behöver verkligen samla nya krafttag nu.
Nu måste jag försöka hitta nån struktur och glädje och tvinga mig själv till det, för det blir lättare eftersom.
Ungefär som att börja träna, man måste ju börja för att få bättre kondition.
För även om det känns tungt i början och flåset är dåligt, så blir det lättare och därmed roligare efter ett tag då man fått upp lite styrka!!
Träning ger färdighet:)
Ikväll kommer jag sova som en stock kan jag säga, nu äntrar jag återhämtningsfasen!!


Det som inte dödar mig, gör mig starkare!

Kommentarer
Postat av: kristin elverum

Hallå Anna

Skönt att läsa din blogg ikväll. Blir så glad när jag ser att du mår bättre. Jag blir så ledsen när jag ser dej må så dåligt, du som är en sån fin och duktig tjej. Va stolt över dej själv som fått 2 söta underbara barn. (men du är ju också så himla söt tjej). nu har jag bara en dag kvar sen har jag lov skönt. Vi håller på för fullt i Strömsund för du har väll hört att vi ska bo där på veckorna. Så du är välkommen och hälsa på. Du få gärna sova över om du ska ut på någe galej i Strömsund. Hade bra och sköt om dej nu Ta vara på livet för de är för värdefullt för att må dåligt de lärde jag mej när jag mådde piss när jag fick cancer beskedet. KRAM på dej

2008-10-28 @ 21:14:57
Postat av: kusinmamma

Anna, jag tycker att det är jätteviktigt att du förstår att det viktigaste just nu inte är att prestera. Du behöver inte träna för att bli stark fysiskt, du behöver inte heller kontrollera din vardag nu. Utan du ska bara bli stark psykiskt - det gör du bäst genom att spara dina krafter. Det spelar faktiskt ingen roll om ditt hår är risigt eller du är blek och känner dig ful - du måste lära dig att älska dig själv - det är inte utsidan som behöver vara vackrast. När du kan tycka om dig själv kommer du att inte att bry dig så mycket om vad andra tycker. Dina barn kommer att känna att du är lycklig. Se på din ångest med andra ögon - låt inte den styra och ta upp all din tid. Tänk istället att det är du själv som tar fram den när den minst behövs, och skratta åt den. Ångest är inget farligt - det är nåt alla känner, även om inte alla vet om att det , - men just nu så har den tagit över dig totalt. Stressa inte fram ditt tillfrisknande, utan lär dig acceptera att ångesten finns i dig. Den är något du ska vända till att bestämma över, när du anser den behövas - den kommer då att sakta men säkert försvinna. Om den kommer tilbaka se det inte som ett misslyckande, utan som ett tecken på att du faktiskt kan kontrollera den däremellan. Ångest är en normal känsla som blivit förstorad när den tar över dig så här. Jag förstår att du har mycket du måste bearbeta, men glöm inte att det enda du kan förändra är framtiden. Det bästa är ibland att försöka förlåta och acceptera det som varit - du kan aldrig förändra något ändå. Det som är viktigast nu för dig är dina barn - och det är ochså det enda du behöver kämpa för. De behöver dig och du behöver dom. Ha inte så stora krav på dig själv, det är ingen katastrof om du inte klarar av att plugga just nu. Du har hela livet framför dig !

Och kommer garanterat att klara allt du tar för dig - när du är mogen för det !!

Glöm inte att det viktigaste just nu är att bara vara mamma och kramas i massor ! Dina barns kärlek ställer inga krav.



Du duger precis som du är - det gör vi alla !

Kramar från dina kusiners mamma.

2008-10-29 @ 09:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0