Nya ord

Nollis la Bollis har varit seg på att lära sig ord.
Hon har mest sagt "Uh Uh" i sitt liv.
Mamma betyder diverse grejer och pappa, ja det är väl pappa.
Men nu så har hon sagt bäppe(äpple), Jaja(Alva) lölö(Nån konstigt uttal som ej går beskriva= hailey).
Sen hör man att hon försöker härma en massa ord, som ej blir så mycket men man hör att hon använder rätt betoning när hon försöker härmas.
Vill att hon ska lära sig mer ord, för det kändes som om en del av frustrationen försvann för hailey då hon lärde sig att uttrycka sig.
Man ser ju att hon fattar det mesta man säger till henne och vi förstår ju rätt mycket med av vad hon menar.
Men en hel del missar man ju, då hon inte kan säga vad hon vill.

Men gud vad jag älskar mina ungar.
De är så fina och jag är ju inte världens bästa mamma nu som sagt.
Men jag berättar för dem allt(ja, fast på ett speciellt sätt förstås) jag kan, för att de inte ska ta på sig skulden över mitt beteende som jag har just nu.
Och det var tydligen en bra sak, då barn faktiskt lätt tar på sig skulden för sina föräldrars beteende om man inte säger som det är. För inget undgår barnen, även om man tror man kan lura dem.
De är smarta de små rackarna;-) Helst mina barn, bara för att de är mina såklart. Som alla mammor tycker!




Nä, sov gott allihopa(alla 50-60 st som läser min lilla blogg, haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0