Trevlig middag med mysigt sällskap!!

Blev bjuden på mat hos Björn & Yurika idag.
Det var gott och mysigt.
Även Maria & Daniel var där.
Barnen hade roligt med.

Nu sitter jag och kikar på vänner och myskänslan sitter kvar än.
Så skönt att ha kvar den istället för att känna jobbiga känslor.
Stunder som dessa får en att orka stå ut.
Får mig att tänka att jag borde kunna infinna denna känslan hela tiden.
Men sen vänder det. Men det tänker jag faktiskt inte tänka på nu.

Hailey hade gråtit en timme på dagis idag och missat frukosten.
Kändes inte så roligt att höra...
Sen sa hon en sak idag som lät roligt, men var lite skrämmande.
Det är såna saker som man förstår är reaktionen på den jobbiga situationen vi har nu.
Men eftermiddagen har åtminstone varit bra.
Och människor runtomkring mig lugnar mig rätt bra och säger att det inte behöver påverka henne i längden.
Det viktigaste är att prata om det och det gör vi.
Och det vore väl nästan konstigare om det inte kom några reaktioner alls, för det måste ju betyda att hon uttrycker sakerna istället för att hålla dem inom sig.
Och det vet jag ju att det inte är bra att lägga locket på.
Så jag väljer att se det så!

Fick veta i helgen att det snart är elva år sen min farmor dog och inte tio.
Det är alltså elva år sen snart, som jag har mått dåligt.
Elva år, det är halva mitt liv.
Det känns otroligt tungt att jag slösat bort så pass lång tid av mitt liv på att må skit.
Men så ska man inte tänka, men det blir ju lätt så!


Nu ska jag lägga mig och slöa. Är trött idag.
Kram på er, vi hörs imorgon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0