Min bästa vän

I helgen har jag haft ont i själen. Riktigt längesen jag hade så hemskt ont.
Micke har tagit hand om mig, han är världens mest omtänksammaste människa.
Vissa kanske inte förstår sig på vårat förhållande, men det bryr jag mig inte om.

För även fast vi inte fungerar tillsammans längre, så finns det ingen människa som kommer i närheten av hur nära denna människa står mig. Han är och kommer för alltid vara min familj.
Vi har skrikit och sårat varandra, precis som man kan göra i en familj.
Vi kan inte vara tillsammans, eftersom det blev för destruktivt men våra familjeband kommer aldrig kapas av.
Och efter vi flyttat ifrån varandra har vi förstått varandra ännu mer, så ingen människa kan hjälpa mig som honom nu då han inte längre räds mina problem.

Han låter mig må dåligt och han ställer upp för mig som tusan. Jag kan säga precis allt jag vill och kräkas ut min själasorg och han bara tar emot. Hur många människor orkar det? Jag vet att jag finns här för honom också, om än i andra avseenden.

Du är min bästa vän!

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är inget att bry sig om, vad andra tycker. Det handlar bara om att ni ska göra det som ni mår bra av.

Folk ska alltid tycka så mycket om saker som de egentligen inte borde uttala sig om, men jag tror det handlar om att vissa tycker det är lättare att lägga sig i andras liv istället för att styra upp sina egna problem.

Ja, jag hade inte så mycket för mig den kvällen jag gjorde listan, ett bra sätt att döda tid genom att motivera svaren. Haha.

Han har börjat med handboll igen, men måste vara jätteförsiktig med knät. Fast han mår så mycket bättre av att få vara tillbaka i ett lag, det är så kul att se hur han skiner som en sol efter träningen.

Ta hand om varann, villkorslös kärlek och vänskap hittar man inte varsomhelst.

Och säg till om du behöver en godnattsaga nångång ;)

Massa Kramar!

2008-09-22 @ 12:46:17
Postat av: emma

Grattis i efterskott Anna!:) Hoppas allt är bra å vi ses snart:)

2008-10-06 @ 15:48:05
URL: http://emmabergman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0